the words

the problem will come but how hard it is just show that you are strong enough and face the day every day bravely -banana-

cuti aku cuti kamu

Banyak benda nak cerita tp tk tau nak mula dekat mana..cuti semester 2 dah mula..so maknanya tngah cuti sekarang..bila cuti semua orang suka..dah la dapat cuti lama kalini..2 months baby..lama tu..sebulan sebelum cuti pon orang dah sibuk bising pasal cuti..seminggu sebelum cuti, orang dah sibuk pasal nak kemas barang..semua buat muka happy nak balik rumah..yala..dah lama tak balik..terutamanya yg duduk sabah sarawak..lagi menebal rindunya...bila nak balik..terbayang perkara2 gembira..nak makan masakan mak yang dah lama tak rasa..bestnya...dah lama teringin nak makan..spend time sama2..boleh pergi jalan2..sumpah bahagia..even dengar mak ayah membebel pon tak apa..lepas rindu katanya..hahha..

Itu situasi majority pelajar2..tp bukan aku..aku lagi lambat cuti lagi bagus..lagi sekejap cuti lagi bagus..tak suka balik rumah..balik rumah bukan ada apa..stress lagi ada..rumah bersepah..nak duduk pon tak selesa..kalau tk balik rumah tk boleh..nak duduk mana..adik yang aku rindu pon tkd dekat rumah..tak teringin makan masakan mak yang dah lama tak makan?tipu la tak teringin..dah lama tak rasa..Ya Allah..rindunya...tp nak buat macam mana..balik rumah pon bukan boleh rasa..

Mesti tak faham dan pelik kan, kenpa aku rasa macam ni..entahlaa..balik rumah pon bukan sbb nak balik..balik sebab tngah tkd duit and tkd tempat lain nak stay..

Sebenarnya balik tak balik sama saja..aku balik sbb ni ja tempat berteduh yang tk guna duit..rumah ni kosong kot..mana ada orang..tk macam dulu..dulu lain..terasa tenang rumah tu..situasi yang selesa untuk tinggal..even kene pekakkan telinga dengar mak membebel..haha..sekarang rumah senyap kot..tkd dengar gelak tawa..sedih gila hidup macam ni..

Bertahan la hidup macam ni dua bulan..rumah tkd apa..nak beli barang dapur nak masak pon tk bole..tkd duit..nampak tk?sama ja kan balik tk balik..still kene berlapar..jngan salah faham..aku ada makan dkt rumah ni..abang aku ada beli makan..tp sama jalah kan?makan bungkus..tkd beza duduk universiti..

Aku tk salahkan sapa2 hidup jadi tunggang langgang macam ni..aku tau semua orang dalam family aku rasa apa yang aku rasa..mungkin lagi teruk, aku tak tau..tp aku tak tau nak share dekat sapa apa yg aku rasa..so aku share dekat sini..sbb aku tau dkt sini tkd orang nk judge aku..follower pon tk ramai kan...tp kalau anda yang tengah baca ni rasa kesian dkt aku..please..saya tak mintak simpati anda..saya bukan nak perhatian..ini hanya luahan perasaan..kalau anda rasa saya tk patot luahkan dkt sini..ya, mungkin anda benar..saya tk patot buat macam ni..tp, saya bukan manusia yg kuat nk tanggung sorang2..nak judge ikot suka nak fikir macam mana..sbb apa yg saya tahu..selagi anda tidak di tempat saya..anda tk tahu apa yg saya rasa..my life is mess..and i hate it..i will make a change to it...to make it better..but no step have been taken yet..huhhhhh..that make me feel worst..this is sucks..

No comments:

Post a Comment